úterý 12. listopadu 2013

Reklama DTestu byla v rozporu s etickým kodexem

Chytlavý titulek DTestu neprošel

Možná jste také dostali na začátku tohoto roku do schránky dopis od DTestu s výzvou k předplacení časopisu DTest. Dopis obsahoval nadpis, který se dá hodnotit za velmi poutavý. Co ale z této kampaně vzešlo, nebylo pro DTest vůbec příznivé. V Praze 12. března 2013 padlo rozhodnutí o zamítnutí této reklamy, která je dle arbitrážní komise v rozporu s etickým Kodexem.

pondělí 11. listopadu 2013

Jak dlouho trvá převod DNS domény

Převod webu na jiný webhosting

V současnosti převádím webhostingy svých klientů pod svůj server, který nabízí neomezené možnosti a hlavně výbornou stabilitu a rychlost - pro SEO velmi důležité. V souvislosti s převáděním DNS na nového providera webhostingu jsem se rozhodl změřit, jak dlouho to trvá.


PayPal Personal a Business účet

Jaký je rozdíl mezi různými účty PayPal?

Je rozhodně chytrý nápad, založit si PayPal účet. Ať už chcete podnikat online i za hranicemi naší republiky a chcete rychlou a efektivní platební platformu, je PayPal jednou z nejlepších na světě.


sobota 9. listopadu 2013

Proč nepoužívat redirect 301

Redirect 301 a jeho použití s mírou

Přišel mi velmi zajímavý dotaz od pana Tomáše Dobrovolného z Jihlavy, formou komentáře mého posledního článku o SEO redirectu. V dnešním článku se na něj pokusím odpovědět a nalézt pro pana Dobrovolného zcela jasné řešení situace.

Dotaz pro vhodný redirect

Pan Tomáš D. položil na první pohled složitý dotaz, pokud na konzultacích s klientem padne něco podobného, tahám z brašny papír a všechny barevné fixy, které u sebe mám. I v tomto případě je vhodné problém s redirectem vizualizovat, protože potom to už vůbec nevypadá tak složitě. Připravil jsem pro lepší chápání dotazu níže, následující schéma.


pátek 8. listopadu 2013

Twitter menu funkce connect a discover

Co stojí za tlačítky v Twitter menu?

Dovedu si představit, že většina z vás je familierní s účtem u Twitteru.Víme, že Twitter tu je a pár přátel jej využívá ;) někdo se tomu samozřejmě stále brání. Ať už twítujete, nebo jen občas, nebo jen víte, že něco takového existuje, tento článek je o rozlišení filtr položek v menu Twitteru, aby to bylo úplně jasné.

sobota 2. listopadu 2013

Základy inzerce Adwords - časté otázky

Základní test Google Adwords

Před chvílí jsem úspěšně složil základní test Adwords, ve kterém jsem se musel pekelně soustředit po celou dobu. Nakonec jsem test složil na 87% což odpovídá 79 správných odpovědí na 90 otázek. S odřenýma ušima, ale stačí to. Každopádně jsem při dokončení půl minuty radostí skákal po pokoji. Dvě hodiny jsem se totiž nepohnul z místa.


Nejčastěji opakované otázky

Téma, které se řešilo nejčastěji, bylo skóre kvality. To obsáhlo celých 8 otázek. Hned na druhém místě byly otázky na geografické a jazykové cílení, celkem 7. Vylučující klíčová slova obsáhly 4 otázky a stejně tak i klientské centrum (MCC) bylo zastoupeno stejným počtem 4. To je dohromady 23 otázek. Dalo by se říct, že se na 25% testu můžete připravit cíleně. Ale může to být zavádějící - otázky v testu se mohou měnit a tím i poměr nejčastějších.

Přehled nejčastějších otázek v mém testu:
******** Skóre kvality
******* Geografické a jazykové cílení
**** Moje Klientské Centrum (MCC)
**** Vylučující klíčová slova

Několik otázek (asi dvě) bylo i na "Umístění". Určitě tu budou připomínky, že se otázky v testu mění. Ano, může tomu tak být, ale mám podezření, že se mění více pořadí, než obsah. Test jsem udělal na druhý pokus (každý test lze opakovat po 7 dnech) a pamatuji si, že většinu otázek obsahoval i můj neúspěšný test minulý týden.

Nejjednodušší otázky v testu

Reklamní sestavy mají sloužit k uspořádání reklam podle společného tématu.

Při inzerci ve Vyhledávání se platí, až když někdo klikne na reklamu (protože ve Vyhledávání neexistuje CPM, ale jen CPC - cena za klik).

Dalo by se říct, že třetina testu je cílena na selský rozum. Logicky odpovíte správně prostou vylučovací metodou.

Chytáky v otázkách základního Adwords testu

Konkrétně se několikrát vyskytuje otázka typu "Jak často spouští AdWords aukci za účelem reklam k zobrazení na stránce Vyhledávání Google". Pamatujte, že se tak děje pokaždé, když uživatel zadá vyhledávací dotaz.

Před testem jsem dostal upozornění, že se může vyskytovat otázka s možností více odpovědí. Proklikával jsem před týdnem i dnes všechny radio buttony a ani jedna z otázek neměla více možností, takže se mi to vyhnulo, nebo tam taková otázka není (nebo je třeba jedna a měl jsem štěstí).

Vyhodnocení testu a tipy jak se připravit

Během testu mi nejvíce pomohla živá zkušenost ze čtyř seminářů Příprava Google Partners certifikace pro Google Engage agentury. Není prostě nad to, být přítomen na tomto školení a možnost se zeptat lektora při nejasnostech. Kdyby tato možnost školení nebyla, určitě bych se o certifikaci Google Adwords tolik nezajímal. I když dřív nebo později bych se k tomuto stejně dostal, v momentě, kdy Google skryje všechna klíčová slova (non-provided), bude Google Adwords ještě významější nástroj pro inzerci a zejména pro analýzu klíčových slov.

Závěrem poděkování lektorům Google Partners a vedení Google Engage

Díky lektorům Petra Větrovská a Ondřej Sláma za zodpovězení milionu otázek a příkladný profesionální postup při školení. Také chci poděkovat Pavle Grigarové, která vede Google Engage za individuální sestavení přednášek pro mě a přátelský přístup.

Tak snad se k té certifikaci dopracuji ještě tento rok ;) zbývá už jen jedna zkouška. Držte mi palce.