sobota 31. srpna 2013

Odkud nově čekat útok malware

Důvěřivost spotřebitele nahrává útoku malware

Nízká cena je zpravidla častým motivem části lidí v nákupním rozhodování. Nejvíce tomu je v případě známých slevových portálů, ale i jiných velkých portálů, které navštěvuje mnoho lidí každý den.

Je tedy pravděpodobná vysoká imprese (velká návštěvnost zvědavců) a tudíž si mnohdy uživatelé nevšimnou, že v průběhu procházení stránky, nebo objednávky, se jim na pozadí prohlížeče nainstaluje do počítače škodlivý kód - tzv. malware.

V momentě, kdy slevové portály nekontrolují bezpečnost inzerujících stránek, roste pravděpodobnost nebezpečí na takové stránky klikat.


Co je malware?

O tom co je malware se můžete dočíst zde: http://www.hoax.cz/malware/

Na předpokládanou hrozbu jsem narazil náhodou. Protože mám počítač proti podobným útokům vyzbrojen, zobrazilo se mi varování.

Google výstraha o výskytu malware na stránce

Webové stránky, které chcete otevřít, obsahují malware.

Google Chrome dočasně zablokoval přístup ke stránkám www.petr-sramek.cz.

I když jste tyto stránky v minulosti bezpečně navštěvovali, nyní mohou velmi pravděpodobně nakazí váš počítač malwarem.

Malware je škodlivý software, který způsobuje například odcizení identity, finanční ztráty nebo trvalé smazání souborů.


Co dělat v případě napadení malware?

Běžně se o malware nedozvíte hned. Prvním ukazatelem může být změna stránek, které procházíte (v textu se začnou objevovat podtrhané výrazy s reklamou, které tam dříve nebyly), může se vám výrazně projevovat zpomalení rychlosti prohlížení (protože vás sleduje malware, ukládá si co zadáváte do prohlížeče a pak vám nabízí reklamy), na email vám náhle začnou chodit reklamy na produkty, které jste před pár dny hledali na internetu (náhoda? nikdy - je to malware, který se usadil ve vašem počítači).

Běžně funguje kontrola kvalitním antivirem. Je tedy vhodné čas od času projet kontrolu, nebo si nastavit v prohlížeči dostatečnou úroveň bezpečí.



úterý 27. srpna 2013

The Thank You Economy book - purchasing decision

The way I ordered "The Thank You Economy"

This article is about the process that led to the purchase of book "The Thank You Economy" written by Gary Vaynerchuk.

The very first time I heard about Gary V. was from iTunes podcast from Tim Francis Marketing (1000% Marketing Podcast). See his site http://www.timfrancismarketing.com/

 

YouTube videos - Gary's reputation increased

Then I saw Gary's website http://www.garyvaynerchuk.com/ and a few videos on YouTube. I was impressed. Gary is an entertaining motivator with his own style of presentation. Also he is not afraid to use "bad" words like "f*ck" or "sh*t" and that separates him from any other speaker. Believe me, he knows how to use "bad words" that made a sense.

 

Also I found, that Gary wrote a book (The Thank You Economy), but I was not so interested to buy one. Actually I was not prepared to buy anything from him. I just watched his videos and I was amazed by his performance.

What was the golden impact - that forced me to buy a book

The final call to buy a book was Gary's simple responce on Twitter. Really, by only two words "Thank u".


I have to say, that my first reaction was not taken seriously, BUT, Gary answered me and actually he say "Thank u". This small answer changed my mind and it was nearly impossible to NOT Buy. I simply HAVE TO.

Do you have also a story, that made an impact to your purchase decision? I would like to hear about it. Write a comment!



neděle 25. srpna 2013

Marketingový tlak na spotřebitele

Odvést pozornost a zaútočit na emoce

Existuje pár technik zvýšit prodejnost, či atraktivitu produktu/služby, které fungují stále. Ukážu vám, proč je dobré sledovat reklamy a co z nich použít pro svůj online business.


Nejzábavnější hlášky:

2:10 min. "Horste uklidni se, dámy a pánové nevolejte." :D:D:D
3:27 min. "Horste nesměj se a jen se dívej" :D:D:D

Konzumace marketingového tlaku je efektivnější s humorem

Při sledování reklam se bavím hereckými výkony a častým přeháněním. Pamatujete si na teleshoping, kde Horst Fuchs předvádí revoluční způsob mytí podlahy a v prvních záběrech sledujete černobílé záběry obtížných způsobů mytí podlahy (tak jak ji dnes nikdo nemyje), tak aby podtrhl urgenci koupit právě produkt, který tento problém řeší.

Cílení představy: "Ten výrobek vypadá kvalitně"

V případě teleshopingu nejde o racionální užitečnost produktu ani o kvalitu (i když to tak na vás působí). Produkt je po rozbalení rozviklaný a dlouho nevydrží - srovnatelný se stánkovým zbožím. Při spotu si ničeho nevšimnete, protože obchodník přesně ví, jaké pohyby s přístrojem vypadají dobře na kameru a mnohokrát si prezentaci odzkoušel.


Vytvoření mozkového spouštěče (alarmu) "Tohle musím mít!"

To co se před vašima očima v televizi odehrává, je přidávání iracionální hodnoty k produktu a tvoření jakéhosi magického "to musím mít", "zas tolik to nestojí abych si to nemohl dovolit", "tohle mi usnadní dosavadní práci".

Tlak na emoce prodává - využijte toho online!

V drtivě větší části spotu se obchodník věnuje vytvoření tlaku na nutnost produkt zakoupit. Používá se mnoho účinných technik:

  • Tlak na čas (časově omezená nabídka, např. jen dnes!)
  • Tlak prostřednictvím podpory prodeje (doplňky zdarma, které jinak nezískáte)
  • Tlak na omezený sklad výrobků (brzy nebudou, kupujte dokud jsou)

Pokud víte o dalších způsobech, jak na budoucího zákazníka zatlačit, napište mi to do komentářů. Rád je do článku přidám.


středa 21. srpna 2013

Co je špatně v klientském centru Adwords

Klientské centrum nemá efektivní proces

Tento článek je zejména pro PPC agentury, které používají účet MCC (klientské centrum) pro správu mnoha účtů Adwords svých klientů. Výhod je několik a určitě má smysl MCC využívat, je zde ale jedna zásadní nedokonalost, která nám brání fungovat efektivně. Níže popíšu o co se jedná.

Tento článek rozšiřuje a popisuje můj odpolední telefonát na Google Adwords, ve kterém jsem navrhl zásadní kroky pro zvýšení efektivity rozšiřování portfolia MCC o nové klienty Google Adwords.

Jak to funguje nyní

1. Nejprve se přihlásíme do klientského centra.


2. Vytvoříme nový účet Adwords pro nového klienta.


3. Vyplníme informace o klientovi a pozveme jej k účtu. To se bude hodit zejména pro vkládání finančních transakcí do kreditu Adwords (ze strany klienta).


4. Přehled zápisu klienta. Odeslal se také email klientovi a zde začíná naše malá komplikace.


5. Klientovi dorazí tento email.


6. Pokud klient chce pozvánku přijmout, klikne na link v emailu a dostane se na následující stránku.


7. Potom musí klient proklikat checkboxy a na konci vyplnit heslo k emailu.


8. Po vyplnění hesla je klient navíc dotazován na zasílání info emailů od Google.


9. Po odkliknutí tlačítka "hotovo" dostane klient další okénko.


10. Následně dorazí email PPC agentuře o tom, že uživatel přijal pozvání.


11. Po pár hodinách od potvrzení klienta dorazí do klientského centra upozornění (ano opravdu, upozornění nedorazí hned co jej klient potvrdí, nevím proč tomu tak je, ale trvá to celkem delší dobu)


12. Finálním krokem je odkliknutí tlačítka "udělit přístup".


13. Gratuluji, dokončili jste přidání nového zákazníka přes klientské centrum! Celkem fuška hm?

Co dělá Google Adwords špatně?

Celý proces je kritický v momentě, kde jsou akce vyžadovány od klienta. Ten buď nereaguje, nebo nemá čas, nebo se tím nechce zabývat (však vy jste agentura a máte to zařídit) apod. Proces by v ideálním případě měl fungovat takto:

Agentura osloví online nového klienta. Proběhne komunikace, při které agentura získá potřebné údaje (zda klient již inzeroval, zda funkují nějaké kampaně Adwords, apod.)

Pro uplatnění kuponu Adwords +1.000 CZK (kupon se aktivuje při realizaci útraty nad 250 CZK) je nutné aby byl účet Adwords založený za čerstva a nejlépe společně s novým Gmailem. Můžeme použít starý Gmail, pokud nebyl nikdy v minulosti užit jako přihlášení do účtu Adwords - jedině tak bude kupon fungovat.

Potom by body 6. 7. 8. a 9. mohli v klidu odpadnout a klient by pouze a jen klikl na potvrzení v bodu 5. Odpadla by tak problematická část procesu, která agentury nejvíce zdržuje.

Jako agentura totiž již víme, že klient má nový Gmail, nebo v Adwords ještě neinzeroval a současně bude pro Adwords využívat současný email (protože ten také obesíláme). Není tedy nutné, aby klient něco dalšího vybíral, nebo se pro něco rozhodoval. Všechna potřebná nastavení může provést agentura, která je s klientem v přímém kontaktu (emailem, telefonicky, osobně).

Výhoda pro agentury je na dosah

Pokud by se nový klient konvertoval ke klientskému centru Adwords jedním klikem na potvrzovací link v emailu, celý proces by se tak urychlil. Několik mých klientů, kteří o Adwords měli zájem (které jsem získal online) končí na zdánlivé složitosti bodů 6. - 9. V každém případě není žádné PPC agentuře příjemné vést každého klienta přes body 6. - 9. za ručičku a vysvětlovat pořád to samé.



pondělí 12. srpna 2013

Permanentní přesměrování 301 a vliv na SEO

Správný postup při odebírání a přesměrování stránek

Chcete-li odebrat staré URL adresy současných stránek a nahradit je za jiné URL adresy (optimalizované s lepšími klíčovými výrazy) je nejlepší postupovat takto:


Získání maximálního SEO efektu při přesměrování

Nové stránky, na které chcete přesměrovat, mohou obsahovat stejný obsah (chcete měnit jen URL adresu), nebo můžou mít nový obsah. Pro získání maximálního efektu SEO bez ztráty současně získaných pozic je důležité, aby obsah stránky měl tématicky podobné zaměření, jako stránka, která se ruší.


Nejdříve FTP, potom redirect 301

Je důležité, aby jste nejprve uložili nově vytvořené stránky na FTP a teprve po-té nastavili redirect 301 - trvalé přesměrování na novou URL adresu v souboru .htaccess

Jednoduchý redirect pomocí jednoho řádku v souboru .htaccess

Redirect 301 /spolecnost http://www.silawebu.cz/tym

Takto přesměruji adresu http://www.silawebu.cz/spolecnost na novou adresu http://www.silawebu.cz/tym

Odebrání URL adres pomocí Google Webmaster Tools

Připojte se do nástroje Google Webmaster Tools a v záložce Index Google naleznete odkaz Odstranit adresy URL. Pro odebrání zadejte celou cestu ke starému souboru:


Odebrání starého souboru z FTP a vygenerování nového sitemap.xml

Finálním krokem je smazání starého souboru např. spolecnost.php z FTP serveru. Pokud se nevytváří sitemap.xml automaticky, je nutné jej znovu vygenerovat, např. zde http://www.xml-sitemaps.com/ a případně provést nový upload v Google Webmaster Tools (Procházení, Soubory Sitemap).


Nevíte si rady? Napište mi do komentářů

Velmi rád vám poradím, jak řešit specifickou situaci při přesměrování. Můžete se zeptat v komentářích pod tímto článkem, nebo jen tak napsat, jak se vám článek líbil ;)

Bonusové video o redirectu od mluvčího Google (Matt Cutts)


úterý 6. srpna 2013

MVČR nepřijalo mou pozvánku na Linkedin

Ministerstvo vnitra nemá LinkedIn

Dnes jsem pozval "Ministerstvo vnitra ČR" k registraci v sociální síti LinkedIn. Moje žádost byla ale po několika minutách zamítnuta. Byl jsem překvapen s rychlostí, kterou ministerstvo žádost odbavilo.


Zamítnutí z Ministerstva vnitra během několika minut

Pokud si vzpomenu na můj předchozí email z 16.08.2011, kdy jsem upozornil na podvodné jednání jednoho prodejce na internetu, moje žádost o prošetření byla odbavena podobným automatickým emailem bez jakékoli zpětné vazby. Jsme snad ve státě, který ovládá počítač s automatickou odpovědí? Za co si tuto instituci vlastně platíme? Aby rozesílala automatické emaily?

Email z 16.08.2011:


Dobrý den,

rád bych tímto upozornil na podvodníka na internetu, který na různých bazarech prodává různé zboží, vydává se většinou pod emailovou adresou paujhn@gmail.com Na interentu je možné jen vyhledat a naleznout jeho inzeráty kde se pokaždé vydává za někoho jiného (jiná lokalita, apod.) Podrobněji jsem to nezkoumal, stačilo mi když jsem se s ním začal bavit o prodeji fotoaparátu Nikon, když po mě chtěl abych platil přes Western Union, což je podvod už napohled.

Navíc se ze mě snažil dostat moje osobní informace před tím, než se sám představil. Ani jsem z něj nedostal na jakém oprávnění zboží prodává.

Je mi jasné že takových podvodů je na internetu více, ale tento jsem se rozhodl reportovat právě z důvodu, že ten člověk je velmi aktivní a odepisuje na emaily během několika minut. To se mi jeví jako velmi nebezpečné jednání a důvěřivý člověk by mohl naletět.

Děkuji

Vztah s veřejností MVČR v online komunikaci neřeší

Nechci tímto zbytečně přihřívat polívčičku věčným lamentům nad fungováním státu, ale zaujalo mě to :) Zřejmě odmítnout LinkedIn pozvání je snazší jak prošetřovat elektronické podvody. (né asi) Trochu osobního vztahu s veřejností by ministerstvu neuškodilo.

Jak nahlásit podvod, nebo nekalé jednání online

Upozornit policii na nekalé taktiky online je právem a výsadou každého slušného občana. Chráníme se tím všichni (pokud sdílíte mou naivitu, že to někdo řeší). Můžete tak provést napsáním na: posta.policie@mvcr.cz

Kdyby mělo ministerstvo profil na LinkedIn, mohli bychom se tam všichni vyjádřit v recommendations co si o tom aktuálně myslíme, ale to by možná nikdo z nich slyšet nechtěl :D