úterý 30. července 2013

Kolik hodin spát?

Kolik hodin spát, abyste dosáhli zdravého spánku?

Pokud čtete tento blog, jistě nejste žádný "flákač" a během dne se zabýváte marketingem, nebo obchodem, nebo jej plánujete. Každý takto aktivní člověk - zabraný do práce musí odpočívat.

Správně odpočívat je umění. Pokud Vás v práci nenapadá nic kreativního, položte si otázku, zda dobře spíte.

Zdroj: helpguide.org

Jak si nastavit budík - méně je někdy více i ve spaní

Pokud máte ten pocit jako já, když musíte vstávat a máte motáka, sotva se postavíte a totálně se vám nechce. Pak jste si špatně nastavili budík. Ideální trik je nastavit si čas buzení násobkem 90 minut.

Když jdete spát třeba ve 22:00 a nařídíte si budík na 5:30 (celkově 7,5 hodin spánku) je to mnohem lepší, než si dávat budík na 6:00, nebo třeba 6:30. Přestože to vypadá, že budete spát déle, budete se cítit více prospaní v 5:30 ráno, než kdyby jste si dali tu půlhodinu nebo hodinu navíc.

Stačí 6 hodin spánku?

Podle výzkumu z "University of California, San Francisco" vyplývá, množství hodin spánku je závislé na kvalitě GENu, který v sobě máme. Někteří lidé v sobě mají GEN, který jim umožňuje plnohodnotně fungovat i po 6 hodinách spánku. Tento GEN je však velmi vyjímečný a nalezneme jej jen u 3% populace. Pro zbývajících 97% z nás, šest hodin spánku nestačí.

Kolik hodin tedy spát?

V této tabulce si můžete najít výsledky testů a doporučení hodin spánku podle výše zmíněného výzkumu kalifonské univerzity.


A kolik hodin stačí vám?

Napište do komentářů kolik hodin spánku stačí vám. Mně denně stačí 7,5 - 8 hodin.

Přeji vám ať si najdete čas k odpočinku tak, abyste mohli nabídnout skvělou přidanou hodnotu svým zákazníkům.

pondělí 29. července 2013

Firemní video, kterým se prodáte

Firemní video musí vypadat profesionálně

Na vzhledu Vašeho firemního videa velmi záleží a pokud by mělo být dělané "narychlo" nebo polovičatě, je lepší žádné video nedělat. Je lepší žádná reklama, než špatná. Ano, žijete v době, kdy nás lidé hodnotí podle toho jak vypadáme, jak se chováme a jak vystupujeme. Děláme to všichni, dnes a denně. Natáčení reklamy nesmí být stresující a měli byste si to pořádně užít - vždyť je to zábava.


Před natáčením firemního videa se zamyslete nad tím:

  • co chcete sdělit
  • koho chcete oslovit
  • kde se bude video prezentovat

Předtím, než se začne točit, připravte si koncept. Do konceptu videa spadá scénář, místa kde se bude točit, vybraní lidé, rekvizity a text.


Jak připravit účinné oslovení cílové skupiny

V dnešní moderní době máme mnoho nových nástrojů propagace (sociální sítě, internet, fóra, webové stránky, digitální reklama, apod.). Důvod, proč mnoho firem nedosahuje úspěchu v těchto mladých médiích je ten, že všichni chtějí jen prodat, propagovat sebe, komunikují jedním směrem. Nezapadněte svým sdělením do stejné kategorie typických "podomních prodejců", kteří neumí poslouchat a přicházejí k vašim dveřím jen prodat. Pustili byste dál takového prodejce? Zřejmě ne. Stejně tak nebudete nakloněni k podobně prezentovanému videu.

Udělejte pozitivní dojem. Získejte si své diváky nenuceností a klidem, který z vás bude vyzařovat. Upjaté projevy nefungují a nesebevědomé kuňkání také ne.

Sdělte jen to důležité, neplýtvejte slovy, ale ani nešetřete. Ideální sdělení by mělo diváka zaujmout a zanechat informaci o tom, co Vaše firma dělá.

Začínáme točit video - vybíráme vhodné místo

K natáčení mnohdy postačí bílá zeď, nebo jednobarevná plocha. Pokud se na to cítíte, můžete točit v přírodě, nebo kdekoli, kde pro to jsou vhodné podmínky. Viděl jsem prezentační videa ze střechy firmy, zahrady, nebo kanceláře. Fantazii se meze nekladou, naopak zde máte jedinečnou možnost zaujmout tak, jako nikde jinde.


PROFI TIP: Při natáčení ve dne s jednosměrným světlem z okna (viz obrázek), přistavte bílý panel z neosvětlené strany tváře. Takový panel může být klidně prostěradlo, nebo pokrývka. Docílíte nasvícení i z druhé strany a celkově se obraz videa zlepší o několik levelů.

Stříháme video a vybíráme nejlepší záběry

Natočte co nejvíce záběrů a natočte znovu i ty záběry, o kterých si při natáčení myslíte, že lepší být nemohou. Dostatek materiálu je základ pro kvalitní střih.

Dabing, nebo přirozený hlas z kamery?

Firemní video může mít dabing, pokud se vám nezdá intonace v záběrech z natáčení. Doporučuje se zejména v prezentacích, kde většinu času nejde vidět mluvčí. Komentovaná videa stylu "National Geografic", kdy nevidíte komentátora osobně ve firemní prezentaci nefungují. Pokud se rozhodnete pro obrazovou prezentaci s komentářem, ukažte se v záběru také. Chcete být přece transparentní a ukázat všem, že se za logo své firmy neskrýváte a nebojíte se vystoupit s vlastní tváří a na rovinu.

Ukázka firemního videa


PROFI TIP: Video nahrajte nejen na YouTube. Na internetu jsou další účinné sociální skupiny pro sdílení videí - využijte je! Např. https://vimeo.com/http://www.stream.cz/

Máte nějaký další nápad k firemnímu videu, nebo tip, o který byste se chtěli podělit? Budu velmi rád, když jej napíšete do komentářů.

Držím palce při natáčení! :)

Filip Novák

úterý 2. července 2013

Registruj se, nebo vypadni!

Vynucená registrace před vstupem na web? Realita.

Někdy opravdu pochybuji o tom, že dnešní marketéři a webkodéři ví, co dělají. Ano, mluvím tu o technice "vynucené" registrace do systému webových stránek, ještě před vstupem na úvodní stranu.

V reálném životě by to vypadalo tak, že před vstupem do kamenného obchodu zadáte své jméno, příjmení a další údaje, případně sdělíte s kým se dál znáte, jejich jména apod. (obdoba přihlášení Facebookem).


Tady není nic k prohlížení, nejprve se registrujte!

Já si prostě nemyslím, že tohle je způsob, jakým budeme v budoucnosti nakupovat, nebo jak budeme něco prodávat. Vynucenou registrací stylu "registruj se, nebo vypadni" jen prodejce ukazuje svoje nesebevědomí, že si u něj někdo nakoupí. Chce všechny Vaše údaje do zástavy pro případné zasypávání reklamních sdělení na email, protože si někde přečetl, že "takto to funguje". Nefunguje a nikdy nebude.


Vstupné do obchodu $5, když si nic nekoupíte

Něco podobného zavedla majitelka obchodu se zdravotnickými potřebami v Austrálii. Tam se při vstupu do kamenného obchodu sice nemusíte registrovat, ale zaplatíte poplatek $5. Majitelka tímto bojuje proti syndromu "showroom", kdy si návštěvník prohlédne fyzický produkt na prodejně a po-té si jej zakoupí online. Celý článek zde: http://gawker.com/5992350/store-charges-five+dollar-just-looking-fee-to-prevent-people-from-browsing-without-buying

Tento způsob vypořádání s "okouněním" (just looking) na prodejně sice majitelku zbaví značné části návštěvníků, ale zřejmě to takto odradí jen většinu těch, kteří by si produkt stejně nezakoupili. Pěti-dolarový poplatek obchod vrátí, pokud si nějaký produkt během své návštěvy obchodu zakoupíte.

A co si o invazivních registracích myslíte vy?

Napište mi do komentářů, zda máte s podobnými stránkami zkušenosti a co si o tom myslíte.