pátek 12. dubna 2013

Sexy slečny do reklamy na Facebooku

Sexy "slečny" dělají rozruch na Facebooku

Vážně skutečné sexy slečny? Ne.

Co kdybych Vám řekl, že sestrojím desítky "sexy slečen", které Vás budou nenápadně motivovat kliknout na reklamu, kterou si usmyslím?

Nic nového, tohle už se děje. Avšak přichází sociální skupina Facebook, kde si ještě stále většina lidí myslí, že za profilem s fotkami a přáteli bude reálná osoba.



Tento týden jsem se nechal nachytat a přidal si několik hezky vypadajících "dívek" na svůj osobní profil. Slečny doporučil Facebook na základě přátel, kteří jsou obsaženi u mých přátel (na základě přátel mých přátel). Po chvíli zkoumání několika profilů, mi bylo vše jasné a donutilo mě to napsat tento článek.

Nyní ke slečnám, které na Facebooku nabízejí své přátelství. Vybírám jen několik z nich a všechny mají několik společných prvků.



Společné prvky falešných účtů

  • reálně neexistují
  • všechny Vám na své zdi budou doporučovat, aby jste se stali fanoušky skupin, např. "Sibiřský Husky", nebo "Energetický nápoj Shock". Průhledné je hlavně to, že všechny tyto slečny vábí vstup do této skupiny stejným textem (který nesdílí, ale píší ho za sebe)
  • většina z nich nemá vyplněný profil (pouze datum narození, jméno, pohlaví a vztah: nezadaná)
  • z těch co mají vyplněný profil, mají vždy české jméno, ale pracují v cizích zemích jako modelky
  • žádná ze "slečen" nemá normální příspěvky na zdi, naopak Vás bude lákat aby jste s ní buď hráli nějakou placenou hru, nebo lajkovali nějakou stránku
  • pokud Vás některá "slečna" vyzývá k lajkování, buďte si jisti, že se tato výzva objevuje i na ostatních profilech "slečen"


Dostatek Facebook přátel zaručeno

A co argument "falešný účet poznám, protože nemá dostatek přátel". Tyto "dívčí" profily lajkují hlavně muži, kteří se nechávají nalákat přitažlivou fotkou dívky v plavkách, nebo válící se v posteli. Denní přísun nových přátel je bez úsilí administrátora. Stačí totiž přidat pár fotek hezké "slečny" a falešný Facebook profil může žít svým vlastním životem. Podvedení muži často na zdi neexistující sexy slečny děkují za přidání a lajkují její fotky a píší k nim spoustu komplimentů. Neexistující slečna na tyto pochvaly samozřejmě nereaguje a tím se zvyšuje i pozornost, pokud daná "slečna" přidá nějaký komentář na svou zeď. A to obvykle bývá promo některé Facebook stránky. Muži se chtějí "fake" slečně zavděčit a lajkují. Do komentářů pak připisují, že tak udělali a poblázněně přikládají smajlíky.

Muži, jsme otroky ženské krásy?

Ano jsme! Už po staletí nejeden rytíř tasil meč v boji o ženu, přitom by to mohl zabalit a zajít na šachy.

Smiřme se s tím, jinak by se reprodukce nadobro zastavila a lidstvo by vyhynulo. Někdy je však potřeba fantazii poskytnout kormidlo a použít trochu selského rozumu.

Šťastnou ruku při výběru nových přátel na Facebooku :) Kdyby jste něco podobného objevili, rád si o tom počtu v komentářích.

Gratuluji marketingovému týmu, který tento způsob reklamy vymyslel. Osobně si ale myslím, že se více nadřou, než udělají užitku, i když k řetězové reakci jim může stačit i 10 takových účtů.

Skutečné slečny uvedené na falešných účtech jistě existují a mohly by podobný zásah do jejich soukromí nahlásit Facebooku.

Seznam odkazů falešných účtů

https://www.facebook.com/jiri.kalivda
https://www.facebook.com/sara.m.majerova
https://www.facebook.com/iwetka.machoutova
https://www.facebook.com/monika.kuliskova.9
https://www.facebook.com/janicka.silhanova.3
https://www.facebook.com/lada.hadasova
https://www.facebook.com/adelka.molnarova.9
https://www.facebook.com/tereza.sirova.9
https://www.facebook.com/klara.jandova.988
https://www.facebook.com/pavla.kostkova.165

čtvrtek 11. dubna 2013

Argumenty placeného katalogu v Brně

V dnešní době se nevyžádaná pošta nedá nazvat "email marketingem". U mě už otupělost při mazání těchto nabídek, přesáhla hranici. Před několika lety jsem tyto email nabídky, které měly odkryté příjemce, použil pro zpětný email s reklamou na vlastní služby, ale to nefungovalo tak dobře. Potom jsem už jen mazal a mazal, někdy jsem inzerenta oslovil, jestli si chce zlepšit raději pozici ve vyhledávači, a také z toho nic nebylo.

Dnes už jednám jinak a pokud mi přijde nevyžádaná pošta, např. od místní firmy, vyzpovídám je, jako v tomto případě. Zejména v případě, že se mi nabídka jejich produktu nezdá a rád bych o tom informoval a varoval ostatní.

Katalog Služby v Brně - sluzbyvbrne.cz

Do své email schránky jsem dostal informaci o placeném katalogu a výzvě k placenému zápisu na sluzbyvbrne.cz. Email komunikaci inicioval Karel Smrčka, o kterém toho moc nevím, protože není ani uveden na webu jako majitel. Nemusím ani zmiňovat, že sluzbyvbrne.cz nemají na webu vyplněnou kontaktní odpovědnou osobu, jak ukládá zákon. Více v mém článku: Jak podnikat na internetu. Až z WhoIs záznamu jsem si dohledal, že majitelem webu je skutečně pan Smrčka. Tolik k úvodu, a nyní již ke konkrétním emailům, které zde publikuji v nezměněné formě.


9. dubna 2013 9:00 - Karel Smrčka napsal:

Vážená paní majitelko, vážený pane majiteli firmy,
naše firma provozuje již 10 let brněnský informační portál BrnoCity.cz a od 1.června 2013 spustíme jeho novou verzi. Její součástí bude web  www.sluzbyvbrne.cz, na kterém můžete prezentovat Vaši firmu. Současná  návštěvnost portálu BrnoCity.cz činí měsíčně cca 120 tis. unikátních návštěvníků a po uvedení nové verze počítáme, že jeho návštěvnost podstatně vzroste.  Dle statistiky na našem serveru, až 70%  návštěvníků hledá právě informace o firmách. Vaši firmu si můžete na výše uvedeném webu zaregistrovat již dnes,  neboť tento funguje již nyní samostatně, a přispět tak k větší informovanosti obyvatel Brna a jeho okolí o nabízených službách a produktech Vaší firmy. Cena za prezentaci firmy na tomto webu činí pouhých 1,- Kč denně vč. DPH. Za Vaši případnou  registraci, Vám děkujeme.
Budete-li postrádat nějakou podkategorii vystihující lépe zaměření Vašeho podnikání, dejte nám vědět, rádi ji pro Vás vytvoříme. Pokud tato nabídka neodpovídá Vašemu zájmu, berte ji prosím, jako informativní.

InterServ, s.r.o.
Provozovatel webu

Vaši e-mailovou adresu jsme získali z veřejných zdrojů, ale nechcete-li nadále dostávat informace o našich službách, klikněte na „Odpovědět“ a do předmětu nebo textu zprávy napište NEZASÍLAT. Děkujeme.

9. dubna 2013 12:14 - Filip Novák napsal:

Dobrý den, pane Smrčko,
zajímal by mě výčet nesporných výhod Vašeho katalogu, které usnadní moje rozhodnutí, registrovat se do placeného zápisu.

Filip Novák

9. dubna 2013 13:11 - Karel Smrčka napsal:

Dobrý den pane Novák,
současný katalog firem na portále BrnoCity.cz, který bude v nové verzi portálu nahrazen webem www.sluzbyvbrne.cz, navštěvuje dle statistik na našem serveru až 70% návštěvníků portálu. Z toho usuzujeme, že ho navštěvují zejména proto, že hledají nějaké informace o službách, které dané firmy poskytují. Takže hlavní výhoda tohoto katalogu je ta, že těmto firmám může přinést potencionální zákazníky a s tím i věci spojené. A co se týká toho placeného zápisu. Jednak si myslíme, že částka, kterou požadujeme za tuto službu firmám není nikterak vysoká,  a za druhé budeme výše zmíněnému portálu dělat reklamu v některých brněnských reklamních novinách, což nebude zajisté levná záležitost, a tím budeme potažmo dělat i reklamu firmám, které budou uvedeny v katalogu. Takže nevidíme absolutně žádný důvod proč bychom to měli dělat zadarmo!

Smrčka
InterServ, s.r.o.

9. dubna 2013 14:41 - Filip Novák napsal:

Dobrý den, pane Smrčko,
zajímalo by mě, zda se lidé v dnešní době vrací k vyhledávání v katalogu. V současnosti si každý může zadat cokoli do vyhledávače a najde co hledal. Nebo v čem spočívá výhoda zápisu v katalogu?

Děkuji za rychlou reakci

Filip Novák

9. dubna 2013 15:14 - Karel Smrčka napsal:

Pane Novák,
nevím sice jak pro koho, tak pro mě zejména v tom, že vyhledavač Vám, i když zadáte přesné parametry k vyhledávání, nalezne v řadech případů někdy desítky až stovky požadovaných informací a já nemám absolutně žádnou chuť ani náladu se v tom přehrabovat. Avšak nespornou výhodou je to, že Vám nalezne všechny informace, které požadujete, na rozdíl od katalogu, který je limitován jen informacemi, které jsou v něm obsaženy. Avšak vezměte si třeba od Seznamu Firmy.cz, což je v podstatě katalog. A nebo jako další příklad uvedu je Centrum.cz a Atlas.cz, kteří provozují katalog firem Najisto.cz. Takže předpokládám, že kdyby to nemělo význam, tak tyto vyhledavače tyto katalogy neprovozují.
Smrčka

9. dubna 2013 16:30 - Filip Novák napsal:

To, že existují na webu katalogy, tak to vím. Otázka zda má v dnešní době, kdy skutečně chci najít kvalitní firmu, hledat tam kde to je zaplacené. Proč tento výběr nenechat na vyhledávači, který vybere právě ty, kteří jsou v tom dobří? Přijde mi spoléhat se na placené katalogy jako mýlka, kterou bych se okrádal o svobodný výběr. Katalogy Seznamu končí, proto zvedli cenu a nabrali více operátorů, aby na zápisy nalákali lidi, kteří o internetu nevědí mnoho.

Díky za podnětné odpovědi.

Přeji úspěšný den | Have a successful day

Filip Novák | Síla webu
SEO Executive

Mobil: (+420) 777 200 308
E-mail: info@silawebu.cz
Web: www.silawebu.cz
Online chat: http://www.silawebu.cz/livezilla/chat.php

Závěr článku

Do posledního emailu, jsem přiložil kompletní podpis i se svým zaměřením (do té doby jsem vystupoval pouze jako "Filip Novák". Po tomto emailu jsem již žádnou reakci neobdržel. Komunikace náhle ze strany pana Smrčka utichla.

Rozbor argumentů v komunikaci

Citace:
...A co se týká toho placeného zápisu. Jednak si myslíme, že částka, kterou požadujeme za tuto službu firmám není nikterak vysoká...

Moje reakce:
Koruna za den, jak vtipně vyčíslili tuto platbu (zní to líp jak 365 CZK za rok) se může zdát málo. Je tu ale jedno velké "ALE". Představte si, že budete mít takový zápis, který nikoho nezajímá (lidé v katalogu dnes už dávno nehledají), bude to pro Vás stále levné? I koruna za den je moc. Pro jednotlivce možná ne, ale představme si, že se na tyto argumenty nachytá např. 1000 firem, které v Brně jsou. To už jsme u zajímavého čísla 365.000 CZK / rok, které může firma pana Smrčka inkasovat ročně (takový hezký plat 30.416 CZK / měs.). Otázkou je za co? Bohužel tu jsou stále lidé, kteří se nechávají teoreticky "levnou" nabídkou "jakoby" reklamy zlákat. Já osobně podobný projekt rozhodně nepodpořím a nebudu mezi těmi, kteří nechají této firmě vydělávat vysoké částky za služby, které v dnešní době nejsou absolutně relevantní. Katalogy jsou dávno mrtvé.

Citace:
...budeme výše zmíněnému portálu dělat reklamu v některých brněnských reklamních novinách...

Moje reakce:
Na podobné reklamní triky "že se jakoby dělá reklama" už dávno nevěřím. Stejně jako "my se o Vás, jakoby postaráme". Bohužel pro ně nejsem ten, co má na hlavně máslo.

Citace:
...když zadáte přesné parametry k vyhledávání, nalezne v řadech případů někdy desítky až stovky požadovaných informací a já nemám absolutně žádnou chuť ani náladu se v tom přehrabovat...

Moje reakce:
V tomto ohledu docela pana Smrčka lituji, pokud je tohle skutečně způsob, jakým používá dnes internet. Člověk, který dnes nevyhledává ve fulltextovém vyhledávači (např. Google) a používá k tomu katalogy, kde se objevují pouze zaplacené zápisy, dobrovolně si nasazuje klapky na oči. Vyhledávače dnes fungují velmi dobře a stále se zlepšují. Na první straně objevíte v ideálním případě právě to, co jste hledali a na prvních místech ty nejlepší. Když si něco kupuji já, stejně si projdu kolem 5-10 webů a mrknu co mě zaujme více, ale rozhodně neztrácím čas v katalogu, kde je výběr velmi omezený komerčním zápisem. Představte si to takto, klikáte na Google reklamy? Ne? Tak placený katalog je tvořen pouze touto placenou reklamou, pořád na to chcete klikat?

Citace:
...Avšak vezměte si třeba od Seznamu Firmy.cz, což je v podstatě katalog. A nebo jako další příklad uvedu je Centrum.cz a Atlas.cz, kteří provozují katalog firem Najisto.cz. Takže předpokládám, že kdyby to nemělo význam, tak tyto vyhledavače tyto katalogy neprovozují...

Moje reakce:
V tomto argumentu si pan Smrčka opravdu krásně naběhl. Nedovedu si představit, co by mi klient řekl na: "myslím si, že to bude fungovat, protože to dělají ostatní". To přece nikoho nezajímá, že to provozuje ještě někdo další. Klienty zajímá, zda to bude mít smysl, komerční odezvu, zvýšení zisku, prestiž, apod. Ale rozhodně né argument typu, děláme to stylem "monkey see, monkey do".

Závěr z této komunikace si může udělat každý sám, takže to nechám na Vás. Pokud k tomu chcete něco dodat, budu nadšený, když napíšete do komentářů ;)

Tak zatím, Filip Novák.