čtvrtek 28. března 2013

Jak Google testuje barvy reklam Adwords

Historie změn barev pozadí reklam Google Adwords

V roce 2010 - 2011 provedl Google test růžové barvy jako podbarvení inzerátů Adwords. Tato změna však nebyla tak úspěšná a nevydržela déle jak 7 měsíců. Google se vrátil k původní žluté variantě.


Na jakou barvu se více kliká?

V únoru 2011 se Google vrátil k původní žluté barvě pozadí inzerátů. Tuto žlutou barvu pak v průběhu další optimalizace lehce měnil, ale jen nepatrně. Tato barva měla již ustálenější charakter a vydržela do dnešního týdne, kdy přišla už viditelná změna do zeleného odstínu.

Během tohoto týdne se mění barva pozadí reklam Adwords ze žluté do zeleno-žluté. Google zatím nic oficiálně neoznámil, ale vypadá to tak, že stále více lidí tuto změnu již vidí. Dokonce je možné, že Google postupně změnu barvy aktivuje jen na určité země. V USA již tuto změnu barvy zaznamenali v prosinci minulého roku 2012 (změna níže na obrázku).

Vlevo aktuální stav dnes 28.3.2013

Není žádnou novinkou, že Google je velmi aktivní co se týče optimalizace barev a pokud si chcete nechat poradit od profesionála, mrkněte na to, jakou barvu mají aktuální tlačítka na Google, jakou šedou barvu používají pro pozadí a jakou pro akční buttony (call-to-action buttons) apod. Google vždy tyto barevné odstíny testuje a používá tu nejúčinnější barvu.

Barva se pak posuzuje z několika hledisek, např:
- množství interakcí: klikání na odkazy
- setrvání na stránce (případně míra okamžitého opuštění: Bounce Rate)

Byla u nás zelená?

Závěrem ještě dodám, že v květnu roku 2008 byla podle jednoho amerického webu barva reklam Adwords zelená. Jelikož si tuto změnu moc nevybavuji, myslím, že se tohle týkalo jen lokálního testu, nikoli celosvětové změny.


Každopádně mi s tím můžete pomoci i vy. Myslíte že byla u nás barva pozadí Adwords reklam někdy zelená? Pište do komentářů.