úterý 15. ledna 2013

Jak se nenechat napálit od SEO agentury

Platit za SEO měsíčně, nebo až za výsledky?

Při komunikaci s klienty dostávám nejčastěji tyto otázky:

"Jak je to s placením za SEO služby měsíčně?"
"Jakou budu mít jistotu, že nějaká práce bude odvedena?"
"Jak si ověřím kvalitu odvedené práce, když SEO nerozumím?"
"Co všechno SEO obsahuje?"
"Co za své peníze dostanu?"

Tyto otázky jsou na místě a já v roli zákazníka bych se ptal na to samé. To je také důvod, proč jsem se rozhodl napsat tento článek.

Nejprve bych odpověděl na otázku ke způsobu měsíčního účtování za práci na webu. Existuje totiž několik způsobů (dva hlavní) jak si nechat za práci zaplatit.


1. Úkolový výkon prací (hodinová sazba / fixní cena)

Platí se za každou vykonanou práci, zpravidla se účtuje práce za hodinu, při opakujících úkonech možnost fixní ceny. Klient ale nezískává komplexní péči pro své podnikání a pro pokračování prací, je nutné znovu komunikovat a rozhodovat se v jakých pracích se bude pokračovat. Případné odborné konzultace bývají zpravidla zvlášť zpoplatněny.

2. Měsíční účtování(SEO servis)

Na webu je potřeba vykonávat mnoho drobných úkonů během měsíce, v ceně je odhadovaná hodnota vykonaných prací, nejen na konci měsíce, ale také v průběhu aktivně komunikujeme emailem a reportujeme vykonané práce a postupy v pozicích na smluvené klíčové fráze. Při měsíčním balíčku se dá výrazně ušetřit, oproti platbám za jednotlivé úkony. Práce na optimalizaci je vždy dlouhodobá práce kontinuálního charakteru a nikdy nekončí.

Jaké platby ještě existují

- cena za pozici na klíčové slovo
- cena za celkovou návštěvnost
- cena za návštěvnost z vyhledávání


Chytré SEO agentury - alchymie Vs. řemeslná práce

Dal bych si pozor na líbivou nabídku "platba až za umístění ve vyhledávačích" tato nabídka se často objevuje nejen v Brně. Obchodníci tak slibují něco, co nemůže nikdo na světě garantovat, protože nikdo nezná algoritmus vyhledávačů. Mnohdy se pak stává, že agentura pracuje několik prvních týdnů a při nedosažení výsledků jim dojdou síly. Ale o tom, že už na Vašem webu nepracují se nedozvíte.



Váš web potom chátrá a nic se neděje. Za svou práci totiž taková agentura nedostává zaplaceno, pokud nebudete na určité smluvené pozici ve vyhledávačích. Ani já si nedokážu představit jak by tato spolupráce mohla fungovat, když se výsledky mohou projevit až za několik měsíců. Objem práce je pak značný a je nesmysl si za práci nenechat zaplatit.

Můžete se dostat do paradoxní situace, kdy vlastním přičiněním (kvalitou své práce a tím že Vás zákazníci na webu spontánně doporučují) dosáhnete se svým webem kýžených pozic, za které začnete platit SEO agentuře, která se samozřejmě bude tvářit, že na takovém úspěchu měla svůj podíl.

Horor? Bohužel realita.

SEO optimalizace je práce jako každá jiná; "alchymie" pouze v případě, že SEO agentura tají výkon svých "prací" a vydává je za know-how, nebo tajemství, které se dědí z generace na generaci kouzelnických SEO mistrů. Během měsíce pak nemáte ponětí co s webem provádí a Vám nezbývá než se modlit, že vše dobře dopadne.


Jak z toho ven?

U nás to funguje na jednoduchém a účinném principu. Reportujeme každou práci, kterou na webu vykonáváme. Navíc vyšší balíčky "Smart" a "Speed" obsahují velmi detailní sledování webu na neomezené množství klíčových slov a navíc dokážeme i stejně tak detailně sledovat Vaši konkurenci. SEO bývá někdy vysvětlováno jako určitá práce na webu (onpage / offpage), aby se dobře umístil ve vyhledávačích.

My věříme, že SEO je nejen o umístění ve vyhledávačích, ale hlavně o tom, prodat Vaše služby těm správným lidem. Také je to způsob komunikace, prezentace (PR) a statistické analýzy dat. SEO analytik musí vzít v úvahu celou marketingovou strategii, která umožní fungování Vaší společnosti na internetu s větší efektivitou, než kdyby jste měli jen kamennou prodejnu.

Nemusíte rozumět SEO tak jako my, abychom Vás ujistili, že jsme na Vašem webu pracovali.

Stačí mávnutí kouzelnou SEO hůlkou

K postupu na klíčová slova, která jsou vysoce obsazena konkurencí nestačí mávnutí kouzelnou hůlkou. Stálá a zkušená konkurence je ve vyhledávačích déle jako Váš web a je možné že na optimalizaci také pracují, je vždy nutné provést detailní analýzu konkurence. SEO optimalizace je dlouhodobý proces a výsledky se můžou projevit až za několik měsíců (nemusí stačit ani 3 měsíce). Pokud chcete být vidět na první straně ihned, je možné využít PPC kampaní, ale ani zde se nevyhnete drobné úpravě stránek.



Je velmi důležitá vzájemná důvěra při výkonu svěřené práce na optimalizaci. V tomto ohledu jsme maximálně transparentní. Máme za sebou výsledky, které Vám rádi nabídneme ke shlédnutí stejně jako kontakty na naše reálné klienty, kteří tuto službu využívají. Zeptejte se na nás našich klientů, jak jsou spokojeni. Udržujeme aktivní komunikaci po celou dobu využívání SEO balíčku a vždy víte, kolik za dané služby budete platit.

Pokud již máte svůj web a je založený na redakčním systému, nebo je napsaný v běžném XHTML kódu, je vždy dopředu nutná analýza možností, které s webem můžeme provádět. Na základě analýzy použitelnosti pro SEO se pak individuálně domluvíme a navrhneme vhodnou variantu právě pro Váš web.

Pokud máte jakýkoli dotaz, pište na info@silawebu.cz
Filip Novák