pátek 27. září 2013

První existenční hrozba pro SEO?

Google skryje 100% klíčových slov ve statistikách

Za poslední rok kolovalo nejvíce článků o tom, že SEO má na kahánku. Tento nadpis obvykle účinkoval a jeho copywriteři jej užívali k přitáhnutí pozornosti publikacím, které nebyli založeny na faktech. Osobně si nemyslím, že SEO skončí, a to ani když Google zbaběle skryje data o klíčových výrazech. Bude však velmi těžké klientovi prezentovat statistiku "kolik náštěvnosti se na web přivedlo z organického vyhledávání klíčových slov". Jinými slovy: "jakou návštěvnost generuje práce SEO odborníka".

Spekulace o končícím SEO jsou jen dalším "žrádlem" pro sledovanost podobných "hate" článků. Je tu ale jedno velké "ale", které se objevilo v souvislosti s rozhodnutím Google.

Tento týden Google vypustil informaci, že v příštích měsících můžeme očekávat skrytí všech klíčových slov, ze kterých se na naši stránku uživatelé dostávají.

Organic referrals = 100% not provided.


Zdroj: http://www.notprovidedcount.com/

K čemu je informace o klíčových slovech užitečná pro SEO

Je mnoho dobrých statistik, které se z analýzy klíčových frází dají udělat. Mezi hlavní patří:

  1. Objevování možností ke zlepšení současných stránek na základě hodnoty a konkurenčnosti klíčových slov
  2. Zvýšení sledovanosti na klíčová slova, která již návštěvníci vyhledávají a tvorba nových tématických stránek pro menší objemy vyhledávaných, ale stále zajímavých klíčových slov.
  3. Porozumění jak vyhledávání používají uživatelé, jaké klíčové fráze zadávají v souvislosti s naší značkou - jak o našem obsahu smýšlejí a co zadávají do vyhledávače aby jej našli.
  4. Optimalizace pro klíčová slova s více jak 2 slovy (long tale). Která klíčová slova získávají zajímavý trafik (návštěvnost) a současně je není těžké ovládnout (optimalizovat).

Proč Google skryje 100% klíčových slov

Je to zřejmé, jde o zvýšení používání PPC kampaní, v tomto případě Google Adwords.

Když neuvidím z jakých klíčových slov se ke mně návštěvníci dostávají, jednou možností jak to zjistit je reklama v Adwords, kde tyto statistiky uvidím a mohu je analyzovat a vidět další příležitosti pro nová klíčová slova. Tyto statistiky klíčových slov v Google Adwords zůstávají.

Kolik procent klíčových slov aktuálně Google skrývá

Pokud vás zajímá kolik klíčových slov Google k tomuto dni skrývá, zde je užitečný tool, který vám odpoví na tuto otázku:


Co dělat proti taškařici od Google

Takovou malou berličkou je sledování statistik "site search" - čili klíčových slov, která uživatelé zadávají přímo ve hledání na vaší stránce. Pokud jej nemáte, doporučuji zprovoznit - využití je nejlepší pro rozsáhlé weby a členité prezentace v mnoha kategoriích.

Zachovat hlavně klid, protože nikdo SEO nezastavil, jen skryl určitá zásadní data. Pokud se v SEO businessu nějakou dobu pohybujete, vodítkem můžou být historické statistiky z Google Analytics.

Je vhodné "více jak kdy předtím" nastavit si reklamy v Google Adwords a sledovat výkony klíčových frází i na tomto místě. Většina SEO odborníků bude podle mého názoru v budoucnosti stále více využívat výsledky z PPC kampaní jako nástroje pro analýzu klíčových slov.

Pokud máte nějaký tipy, jak 100% skrytí klíčových slov z Google obejít, nebo najít nějaký dobré řešení, budu moc rád, když napíšete komentář pod tento článek.

Mějte se fajn, Filip.