neděle 25. srpna 2013

Marketingový tlak na spotřebitele

Odvést pozornost a zaútočit na emoce

Existuje pár technik zvýšit prodejnost, či atraktivitu produktu/služby, které fungují stále. Ukážu vám, proč je dobré sledovat reklamy a co z nich použít pro svůj online business.


Nejzábavnější hlášky:

2:10 min. "Horste uklidni se, dámy a pánové nevolejte." :D:D:D
3:27 min. "Horste nesměj se a jen se dívej" :D:D:D

Konzumace marketingového tlaku je efektivnější s humorem

Při sledování reklam se bavím hereckými výkony a častým přeháněním. Pamatujete si na teleshoping, kde Horst Fuchs předvádí revoluční způsob mytí podlahy a v prvních záběrech sledujete černobílé záběry obtížných způsobů mytí podlahy (tak jak ji dnes nikdo nemyje), tak aby podtrhl urgenci koupit právě produkt, který tento problém řeší.

Cílení představy: "Ten výrobek vypadá kvalitně"

V případě teleshopingu nejde o racionální užitečnost produktu ani o kvalitu (i když to tak na vás působí). Produkt je po rozbalení rozviklaný a dlouho nevydrží - srovnatelný se stánkovým zbožím. Při spotu si ničeho nevšimnete, protože obchodník přesně ví, jaké pohyby s přístrojem vypadají dobře na kameru a mnohokrát si prezentaci odzkoušel.


Vytvoření mozkového spouštěče (alarmu) "Tohle musím mít!"

To co se před vašima očima v televizi odehrává, je přidávání iracionální hodnoty k produktu a tvoření jakéhosi magického "to musím mít", "zas tolik to nestojí abych si to nemohl dovolit", "tohle mi usnadní dosavadní práci".

Tlak na emoce prodává - využijte toho online!

V drtivě větší části spotu se obchodník věnuje vytvoření tlaku na nutnost produkt zakoupit. Používá se mnoho účinných technik:

  • Tlak na čas (časově omezená nabídka, např. jen dnes!)
  • Tlak prostřednictvím podpory prodeje (doplňky zdarma, které jinak nezískáte)
  • Tlak na omezený sklad výrobků (brzy nebudou, kupujte dokud jsou)

Pokud víte o dalších způsobech, jak na budoucího zákazníka zatlačit, napište mi to do komentářů. Rád je do článku přidám.