středa 21. srpna 2013

Co je špatně v klientském centru Adwords

Klientské centrum nemá efektivní proces

Tento článek je zejména pro PPC agentury, které používají účet MCC (klientské centrum) pro správu mnoha účtů Adwords svých klientů. Výhod je několik a určitě má smysl MCC využívat, je zde ale jedna zásadní nedokonalost, která nám brání fungovat efektivně. Níže popíšu o co se jedná.

Tento článek rozšiřuje a popisuje můj odpolední telefonát na Google Adwords, ve kterém jsem navrhl zásadní kroky pro zvýšení efektivity rozšiřování portfolia MCC o nové klienty Google Adwords.

Jak to funguje nyní

1. Nejprve se přihlásíme do klientského centra.


2. Vytvoříme nový účet Adwords pro nového klienta.


3. Vyplníme informace o klientovi a pozveme jej k účtu. To se bude hodit zejména pro vkládání finančních transakcí do kreditu Adwords (ze strany klienta).


4. Přehled zápisu klienta. Odeslal se také email klientovi a zde začíná naše malá komplikace.


5. Klientovi dorazí tento email.


6. Pokud klient chce pozvánku přijmout, klikne na link v emailu a dostane se na následující stránku.


7. Potom musí klient proklikat checkboxy a na konci vyplnit heslo k emailu.


8. Po vyplnění hesla je klient navíc dotazován na zasílání info emailů od Google.


9. Po odkliknutí tlačítka "hotovo" dostane klient další okénko.


10. Následně dorazí email PPC agentuře o tom, že uživatel přijal pozvání.


11. Po pár hodinách od potvrzení klienta dorazí do klientského centra upozornění (ano opravdu, upozornění nedorazí hned co jej klient potvrdí, nevím proč tomu tak je, ale trvá to celkem delší dobu)


12. Finálním krokem je odkliknutí tlačítka "udělit přístup".


13. Gratuluji, dokončili jste přidání nového zákazníka přes klientské centrum! Celkem fuška hm?

Co dělá Google Adwords špatně?

Celý proces je kritický v momentě, kde jsou akce vyžadovány od klienta. Ten buď nereaguje, nebo nemá čas, nebo se tím nechce zabývat (však vy jste agentura a máte to zařídit) apod. Proces by v ideálním případě měl fungovat takto:

Agentura osloví online nového klienta. Proběhne komunikace, při které agentura získá potřebné údaje (zda klient již inzeroval, zda funkují nějaké kampaně Adwords, apod.)

Pro uplatnění kuponu Adwords +1.000 CZK (kupon se aktivuje při realizaci útraty nad 250 CZK) je nutné aby byl účet Adwords založený za čerstva a nejlépe společně s novým Gmailem. Můžeme použít starý Gmail, pokud nebyl nikdy v minulosti užit jako přihlášení do účtu Adwords - jedině tak bude kupon fungovat.

Potom by body 6. 7. 8. a 9. mohli v klidu odpadnout a klient by pouze a jen klikl na potvrzení v bodu 5. Odpadla by tak problematická část procesu, která agentury nejvíce zdržuje.

Jako agentura totiž již víme, že klient má nový Gmail, nebo v Adwords ještě neinzeroval a současně bude pro Adwords využívat současný email (protože ten také obesíláme). Není tedy nutné, aby klient něco dalšího vybíral, nebo se pro něco rozhodoval. Všechna potřebná nastavení může provést agentura, která je s klientem v přímém kontaktu (emailem, telefonicky, osobně).

Výhoda pro agentury je na dosah

Pokud by se nový klient konvertoval ke klientskému centru Adwords jedním klikem na potvrzovací link v emailu, celý proces by se tak urychlil. Několik mých klientů, kteří o Adwords měli zájem (které jsem získal online) končí na zdánlivé složitosti bodů 6. - 9. V každém případě není žádné PPC agentuře příjemné vést každého klienta přes body 6. - 9. za ručičku a vysvětlovat pořád to samé.