úterý 2. července 2013

Registruj se, nebo vypadni!

Vynucená registrace před vstupem na web? Realita.

Někdy opravdu pochybuji o tom, že dnešní marketéři a webkodéři ví, co dělají. Ano, mluvím tu o technice "vynucené" registrace do systému webových stránek, ještě před vstupem na úvodní stranu.

V reálném životě by to vypadalo tak, že před vstupem do kamenného obchodu zadáte své jméno, příjmení a další údaje, případně sdělíte s kým se dál znáte, jejich jména apod. (obdoba přihlášení Facebookem).


Tady není nic k prohlížení, nejprve se registrujte!

Já si prostě nemyslím, že tohle je způsob, jakým budeme v budoucnosti nakupovat, nebo jak budeme něco prodávat. Vynucenou registrací stylu "registruj se, nebo vypadni" jen prodejce ukazuje svoje nesebevědomí, že si u něj někdo nakoupí. Chce všechny Vaše údaje do zástavy pro případné zasypávání reklamních sdělení na email, protože si někde přečetl, že "takto to funguje". Nefunguje a nikdy nebude.


Vstupné do obchodu $5, když si nic nekoupíte

Něco podobného zavedla majitelka obchodu se zdravotnickými potřebami v Austrálii. Tam se při vstupu do kamenného obchodu sice nemusíte registrovat, ale zaplatíte poplatek $5. Majitelka tímto bojuje proti syndromu "showroom", kdy si návštěvník prohlédne fyzický produkt na prodejně a po-té si jej zakoupí online. Celý článek zde: http://gawker.com/5992350/store-charges-five+dollar-just-looking-fee-to-prevent-people-from-browsing-without-buying

Tento způsob vypořádání s "okouněním" (just looking) na prodejně sice majitelku zbaví značné části návštěvníků, ale zřejmě to takto odradí jen většinu těch, kteří by si produkt stejně nezakoupili. Pěti-dolarový poplatek obchod vrátí, pokud si nějaký produkt během své návštěvy obchodu zakoupíte.

A co si o invazivních registracích myslíte vy?

Napište mi do komentářů, zda máte s podobnými stránkami zkušenosti a co si o tom myslíte.