pátek 12. dubna 2013

Sexy slečny do reklamy na Facebooku

Sexy "slečny" dělají rozruch na Facebooku

Vážně skutečné sexy slečny? Ne.

Co kdybych Vám řekl, že sestrojím desítky "sexy slečen", které Vás budou nenápadně motivovat kliknout na reklamu, kterou si usmyslím?

Nic nového, tohle už se děje. Avšak přichází sociální skupina Facebook, kde si ještě stále většina lidí myslí, že za profilem s fotkami a přáteli bude reálná osoba.



Tento týden jsem se nechal nachytat a přidal si několik hezky vypadajících "dívek" na svůj osobní profil. Slečny doporučil Facebook na základě přátel, kteří jsou obsaženi u mých přátel (na základě přátel mých přátel). Po chvíli zkoumání několika profilů, mi bylo vše jasné a donutilo mě to napsat tento článek.

Nyní ke slečnám, které na Facebooku nabízejí své přátelství. Vybírám jen několik z nich a všechny mají několik společných prvků.



Společné prvky falešných účtů

  • reálně neexistují
  • všechny Vám na své zdi budou doporučovat, aby jste se stali fanoušky skupin, např. "Sibiřský Husky", nebo "Energetický nápoj Shock". Průhledné je hlavně to, že všechny tyto slečny vábí vstup do této skupiny stejným textem (který nesdílí, ale píší ho za sebe)
  • většina z nich nemá vyplněný profil (pouze datum narození, jméno, pohlaví a vztah: nezadaná)
  • z těch co mají vyplněný profil, mají vždy české jméno, ale pracují v cizích zemích jako modelky
  • žádná ze "slečen" nemá normální příspěvky na zdi, naopak Vás bude lákat aby jste s ní buď hráli nějakou placenou hru, nebo lajkovali nějakou stránku
  • pokud Vás některá "slečna" vyzývá k lajkování, buďte si jisti, že se tato výzva objevuje i na ostatních profilech "slečen"


Dostatek Facebook přátel zaručeno

A co argument "falešný účet poznám, protože nemá dostatek přátel". Tyto "dívčí" profily lajkují hlavně muži, kteří se nechávají nalákat přitažlivou fotkou dívky v plavkách, nebo válící se v posteli. Denní přísun nových přátel je bez úsilí administrátora. Stačí totiž přidat pár fotek hezké "slečny" a falešný Facebook profil může žít svým vlastním životem. Podvedení muži často na zdi neexistující sexy slečny děkují za přidání a lajkují její fotky a píší k nim spoustu komplimentů. Neexistující slečna na tyto pochvaly samozřejmě nereaguje a tím se zvyšuje i pozornost, pokud daná "slečna" přidá nějaký komentář na svou zeď. A to obvykle bývá promo některé Facebook stránky. Muži se chtějí "fake" slečně zavděčit a lajkují. Do komentářů pak připisují, že tak udělali a poblázněně přikládají smajlíky.

Muži, jsme otroky ženské krásy?

Ano jsme! Už po staletí nejeden rytíř tasil meč v boji o ženu, přitom by to mohl zabalit a zajít na šachy.

Smiřme se s tím, jinak by se reprodukce nadobro zastavila a lidstvo by vyhynulo. Někdy je však potřeba fantazii poskytnout kormidlo a použít trochu selského rozumu.

Šťastnou ruku při výběru nových přátel na Facebooku :) Kdyby jste něco podobného objevili, rád si o tom počtu v komentářích.

Gratuluji marketingovému týmu, který tento způsob reklamy vymyslel. Osobně si ale myslím, že se více nadřou, než udělají užitku, i když k řetězové reakci jim může stačit i 10 takových účtů.

Skutečné slečny uvedené na falešných účtech jistě existují a mohly by podobný zásah do jejich soukromí nahlásit Facebooku.

Seznam odkazů falešných účtů

https://www.facebook.com/jiri.kalivda
https://www.facebook.com/sara.m.majerova
https://www.facebook.com/iwetka.machoutova
https://www.facebook.com/monika.kuliskova.9
https://www.facebook.com/janicka.silhanova.3
https://www.facebook.com/lada.hadasova
https://www.facebook.com/adelka.molnarova.9
https://www.facebook.com/tereza.sirova.9
https://www.facebook.com/klara.jandova.988
https://www.facebook.com/pavla.kostkova.165