čtvrtek 13. září 2012

Placený zápis v online katalogu - má to smysl?

Předem říkám že to smysl nemá, abyste si pak po přečtení neřekli, že to bylo stejně jasný. V určitém směru by to smysl mělo, ale je tu velké ALE... pojďme se na to podívat podrobněji a v číslech.

Dnešní ráno jsem věnoval konzultaci s operátory firmy.cz co se PPC kampaní týče. Bohužel nepružnost firmy Seznam.cz je každý rok stejná a opět jsem nebyl vyslyšen, stejně jako minulý rok. Nebo vyslyšen jsem byl, ale žádná akce z toho nebude - moje naivita je pryč.



Snad jsem ale dal impuls k tomu, aby se Seznam.cz trochu srovnal v kvalitě nabízených služeb s Googlem, přece jenom je to česká společnost (doufám) a bylo by dobré více využívat naše tuzemské produkty. Zatím ale zůstávám věrný Google.

Dispečerka na firmy.cz mi pak chtěla nabídnout firemní zápis za 7.000,- ročně a ten jsem po několika otázkách musel logicky odmítnout jako předražený a nepotřebný. Reálná cena takového zápisu je dle mojí analýzy 500,- Kč ročně.

Seznam.cz bohužel do budoucna nepřipravuje lokální výsledky vyhledávání propojené přes mapy.cz což je škoda a určitě je to něco, co bychom všichni v ČR ocenili.

Také jsem se zajímal o statistiky vyhledávání ve fulltextu a v katalogu na firmy.cz a i když je Seznam.cz určitě má, tak je neposkytuje :) Podívejme..

Řeč se svedla i k S-kliku, kde opět nebude Seznam poskytovat žádný ZDARMA balíček na vyzkoušení kampaní jako to dělá Google, jediný bonus mi operátorka nabídla takto: Když si nabiju kredit na S-kliku za 10.000,- Tak v tom budu mít firemní zápis v hodnotě 3.000,- za rok :D To je výýýýhoda co? Ale věřím že tele-marketing firmy.cz je metoda, která si své klienty najde. Dnes, kdy jsou náklady na tele-marketing za babku.

Opět zde funguje selský rozum. Vždy uvažujte nad možností investovat své peníze lépe a hlavně jinam než do placených zápisů do katalogů. Dnes když člověk něco hledá jde to napsat do vyhledávače a nezabývá se prolézáním bůhví jakého katalogu. Ať se na mě seznamovští nezlobí, ale firemní zápis tedy v tomto stavu ne.

Pěkné odpoledne přeji.

úterý 4. září 2012

Proč nebýt člen SEO Asociace


Člen asociace SEO? Asi vás napadne co to má být a proč máme mít chuť registrovat se do nějaké asociace? Pojďme se na to podívat zblízka.



"Co to je zase za trapnou šaškárnu?" Takto asi vypadala moje první reakce na reklamu, vedoucí k registraci SEO specialisty, kterou jsem zaznamenal na svém facebook profilu. V článku záměrně neuvádím o jakou firmu se jedná, protože nemám sebemenšího zájmu jim dělat reklamu.

Po minutách překvapení a současně vyděšení jsem velmi rychle zjistil že se jedná o prvoplánový marketingový tah jedné pražské firmy na SEO. Za členství slibují ověření a možnost používání loga "asociace" jako konkurenční výhodu. Členství se samozřejmě platí ročně, byť zanedbatelnou částkou 100,- Kč. V jiných blozích jsem se dočetl že před půl rokem byl poplatek 2.900,- Kč jednorázově a pak každý měsíc 1.000,- Kč - zřejmě museli o hodně slevit a i tak tam nikdo nejde :D Každopádně i ta stovka za tuto pochybnou "nálepku" by mě mrzela. Jejich filozofie členství je dost průhledná, jelikož si označili za členy asociace všech svých 5 webů a to jsou také jediné členové :D Vtipné že ano.

Zrovna když si říkám, že mě už nic v životě nepřekvapí, máme tu další náznaky komických označení asociací a s tím spojenou šaškarádu před klienty.

Mám to snad chápat tak, že se zase vracíme někam zpět do starých dob a budeme si lepit na čelo nálepky "Ověřený odborník" apod.? Máme tohle za potřebí i pro SEO business? Nemluví snad reference dost jasnou řečí srozumitelnou všem lidem okolo? Je snad potřeba panáčkovat s nějakou nálepkou specialisty před klienty?

Ne, žádné členství v asociaci Vám k tomu, že z Vás bude větší profesionál (ověřenější odborník) nepomůže. Zase se budu vracet ke svým častým připomínkám viz nakupování odkazů apod. Tak kde prostě není píle a reálná práce, není ani reálný výsledek. Pokud je tedy snadné získat (koupit) nějaké členství, nevypovídá to o ničem odborném.

Podle mého skromného názoru je jakékoli označování podobným druhem "ověření speciality" krycí manévr neschopnosti, opravdový SEO profesionál prezentuje svou praci a to, jak pomohl svým klientům vydělat více peněz. TO JSOU SKUTEČNÉ REFERENCE. To je to pravé paví peří, které může před očima svých klientů či zájemců o služby prezentovat.

Už se vám v porovnání těchto skutečných referencí zdá také tato "nálepka odborníka" tak směšná?

Vždy, když se Vám někdo bude chtít prezentovat nějakou nálepkou pochybného ověření, zajímejte se v první řadě o jeho výsledky, co dokázal, jaké za ním stojí reference, co o něm říkají klienti.

Tímto článkem jsem chtěl pouze poukázat na zrádné praktiky některých vychytrálků. Mám takové přání nasměrovat uvažování lidí správným směrem, aby se ze SEO specializace nestala nějaká šaráda nálepek. V tomto článku nebylo účelem nikoho poškodit a jmenovitě z tohoto vyjímám uznávané ochranné značky Google Adwords Profesionál, Google Analytics Profesionál a další "nálepky" od Google. Ty jsou v pořádku, protože za nimi stojí celkem náročné testy a všeobecně se o Google ví, že to není organizace, která by vybírala měsíční poplatky za pochybné "logo" nebo z toho prvoplánově těžila samoúčelnou reklamu.

Mějte oči otevřené a používejte selský rozum, ten obvykle funguje.


Přeji hezký večer.

Filip Novák
www.mobiopti.cz
www.silawebu.cz