středa 15. února 2012

7 pravidel jak vytvořit reference

Pokud stránku s referencemi vytváříte na základě emailových přepisů od Vašich klientů, či jinou formou než že by samostatně vyjádřili svůj názor prostřednictvím volně přístupného systému, dodržujte tyto zásady:

1. Vyvarujte se změny významu reference. Nesnažte se zvyšovat úroveň chvály superlativními výrazy a pokud je reference příliš dlouhá, můžete ji zkrátit, ale mějte na paměti, že se jedná o velmi citlivou úpravu, při které můžete nechat zmizet ten speciální výraz sdělení.

2. Rozdělte reference do jednotlivých sekcí. Z psychologického hlediska pak uživatel uvidí názory chválící jednu Vaši službu a vytvoří se efekt "Spousta lidí to už má a jsou spokojení, chci to také!".

3. Buďte struční. Klient chce vidět reference, ale nepřišel si přece číst romány. Platí zde pravidlo, že 20 krátkých pochval je silnějších než 5 rozsáhlých.

4. Někdy získáte drahokam, který mluví za vše. Může to být příběh, emocionálně podaný, nebo poznámka od autority z oboru. Nebo jednoduchý komentář, který udeří hřebíček na hlavičku. Můžete jej oddělit od ostatních vizuálně, např. v postranní liště. Pokud je komentář dlouhý, nepoužívejte jej do krátkých referencí, ale vytvořte jej jako "úspěšný příběh".

5. Vložte plné jméno, funkci, společnost, případně místo autora, který komentář napsal. Musíte respektovat ochranu osobních údajů, ale pamatujte že celé jméno je vždy věrohodnější než iniciály.

6. Referenční komentáře umístěte do uvozovek. Lépe se pak čtou a text v nich vypadá lákavěji.

7. Použijte silný nadpis pro vystižení úspěchu, který představuje Váš produkt. Nepoužívejte nic neříkající fráze typu: "Zde je uvedeno, co o naší službě říkají klienti". Použijte raději "15 živnostníků v Brně zvýšilo prodejnost svých produktů  o 100% až 250% díky službám SEO optimalizace od silawebu.cz"

Doufám, že Vám tento článek trochu pomohl v tom ujasnit si základy. V případě dotazů jsem online na chatu, nebo na emailu: info@silawebu.cz

Filip Novák, DiS.
SEO specialista

úterý 14. února 2012

Statistika seznam.cz a nový katalog firmy.cz


Vyhledávač seznam.cz odhalil statistiky kolik uživatelů denně navštěvuje jeho stránky a využívá jeho služby. Dostal jsem se k tomuto hezkému obrázku, který mi velmi důvěrně připomenul podobnou statistiku, kterou jsem zveřejnil nedávno od vyhledávače Google. Zaujala mě čísla využití seznamu v mobilních přístrojích, včetně počtu použití jeho software. Mobilní marketing je v obrovském rozmachu a tento business vidím do budoucna jako velmi zajímavý, co se aplikací na mobil týče. (ještě by se mohli naši čeští operátoři trochu vzpamatovat a nastavit ceny rozumně).




Nezapomeňte, že koncem tohoto měsíce (únor 2012) bude na seznamu nová verze katalogu firmy.cz, kde seznamovští slibují rozšířenější zápisy firem (budete moci vložit více informací o své firmě). Zápis do seznam katalogu je dobré mít, ale byl bych opatrnější při využívání placených zápisů. Vždy je důležité zvážit zda peníze na reklamu vložit právě do takovéto formy zviditelnění a nevyužít je lépe jiným způsobem. Dost živě si vybavuji svůj telefonát na seznam.cz kde mi operátorka nebyla schopna přesvědčivě odpovědět na základní informace kolik zákazníků danou sekci se zápisem vlastně uvidí. Existují sice statistiky, ale dle zkušeností mých klientů bohužel nemůžu tuto službu doporučit pro všechny typy podnikání.


Jinak pro ty, kteří ještě nevyzkoušeli mapy.cz a její ohromující funkci "ptačí perspektiva" tak vřele doporučuji.