úterý 4. září 2012

Proč nebýt člen SEO Asociace


Člen asociace SEO? Asi vás napadne co to má být a proč máme mít chuť registrovat se do nějaké asociace? Pojďme se na to podívat zblízka.



"Co to je zase za trapnou šaškárnu?" Takto asi vypadala moje první reakce na reklamu, vedoucí k registraci SEO specialisty, kterou jsem zaznamenal na svém facebook profilu. V článku záměrně neuvádím o jakou firmu se jedná, protože nemám sebemenšího zájmu jim dělat reklamu.

Po minutách překvapení a současně vyděšení jsem velmi rychle zjistil že se jedná o prvoplánový marketingový tah jedné pražské firmy na SEO. Za členství slibují ověření a možnost používání loga "asociace" jako konkurenční výhodu. Členství se samozřejmě platí ročně, byť zanedbatelnou částkou 100,- Kč. V jiných blozích jsem se dočetl že před půl rokem byl poplatek 2.900,- Kč jednorázově a pak každý měsíc 1.000,- Kč - zřejmě museli o hodně slevit a i tak tam nikdo nejde :D Každopádně i ta stovka za tuto pochybnou "nálepku" by mě mrzela. Jejich filozofie členství je dost průhledná, jelikož si označili za členy asociace všech svých 5 webů a to jsou také jediné členové :D Vtipné že ano.

Zrovna když si říkám, že mě už nic v životě nepřekvapí, máme tu další náznaky komických označení asociací a s tím spojenou šaškarádu před klienty.

Mám to snad chápat tak, že se zase vracíme někam zpět do starých dob a budeme si lepit na čelo nálepky "Ověřený odborník" apod.? Máme tohle za potřebí i pro SEO business? Nemluví snad reference dost jasnou řečí srozumitelnou všem lidem okolo? Je snad potřeba panáčkovat s nějakou nálepkou specialisty před klienty?

Ne, žádné členství v asociaci Vám k tomu, že z Vás bude větší profesionál (ověřenější odborník) nepomůže. Zase se budu vracet ke svým častým připomínkám viz nakupování odkazů apod. Tak kde prostě není píle a reálná práce, není ani reálný výsledek. Pokud je tedy snadné získat (koupit) nějaké členství, nevypovídá to o ničem odborném.

Podle mého skromného názoru je jakékoli označování podobným druhem "ověření speciality" krycí manévr neschopnosti, opravdový SEO profesionál prezentuje svou praci a to, jak pomohl svým klientům vydělat více peněz. TO JSOU SKUTEČNÉ REFERENCE. To je to pravé paví peří, které může před očima svých klientů či zájemců o služby prezentovat.

Už se vám v porovnání těchto skutečných referencí zdá také tato "nálepka odborníka" tak směšná?

Vždy, když se Vám někdo bude chtít prezentovat nějakou nálepkou pochybného ověření, zajímejte se v první řadě o jeho výsledky, co dokázal, jaké za ním stojí reference, co o něm říkají klienti.

Tímto článkem jsem chtěl pouze poukázat na zrádné praktiky některých vychytrálků. Mám takové přání nasměrovat uvažování lidí správným směrem, aby se ze SEO specializace nestala nějaká šaráda nálepek. V tomto článku nebylo účelem nikoho poškodit a jmenovitě z tohoto vyjímám uznávané ochranné značky Google Adwords Profesionál, Google Analytics Profesionál a další "nálepky" od Google. Ty jsou v pořádku, protože za nimi stojí celkem náročné testy a všeobecně se o Google ví, že to není organizace, která by vybírala měsíční poplatky za pochybné "logo" nebo z toho prvoplánově těžila samoúčelnou reklamu.

Mějte oči otevřené a používejte selský rozum, ten obvykle funguje.


Přeji hezký večer.

Filip Novák
www.mobiopti.cz
www.silawebu.cz