středa 15. února 2012

7 pravidel jak vytvořit reference

Pokud stránku s referencemi vytváříte na základě emailových přepisů od Vašich klientů, či jinou formou než že by samostatně vyjádřili svůj názor prostřednictvím volně přístupného systému, dodržujte tyto zásady:

1. Vyvarujte se změny významu reference. Nesnažte se zvyšovat úroveň chvály superlativními výrazy a pokud je reference příliš dlouhá, můžete ji zkrátit, ale mějte na paměti, že se jedná o velmi citlivou úpravu, při které můžete nechat zmizet ten speciální výraz sdělení.

2. Rozdělte reference do jednotlivých sekcí. Z psychologického hlediska pak uživatel uvidí názory chválící jednu Vaši službu a vytvoří se efekt "Spousta lidí to už má a jsou spokojení, chci to také!".

3. Buďte struční. Klient chce vidět reference, ale nepřišel si přece číst romány. Platí zde pravidlo, že 20 krátkých pochval je silnějších než 5 rozsáhlých.

4. Někdy získáte drahokam, který mluví za vše. Může to být příběh, emocionálně podaný, nebo poznámka od autority z oboru. Nebo jednoduchý komentář, který udeří hřebíček na hlavičku. Můžete jej oddělit od ostatních vizuálně, např. v postranní liště. Pokud je komentář dlouhý, nepoužívejte jej do krátkých referencí, ale vytvořte jej jako "úspěšný příběh".

5. Vložte plné jméno, funkci, společnost, případně místo autora, který komentář napsal. Musíte respektovat ochranu osobních údajů, ale pamatujte že celé jméno je vždy věrohodnější než iniciály.

6. Referenční komentáře umístěte do uvozovek. Lépe se pak čtou a text v nich vypadá lákavěji.

7. Použijte silný nadpis pro vystižení úspěchu, který představuje Váš produkt. Nepoužívejte nic neříkající fráze typu: "Zde je uvedeno, co o naší službě říkají klienti". Použijte raději "15 živnostníků v Brně zvýšilo prodejnost svých produktů  o 100% až 250% díky službám SEO optimalizace od silawebu.cz"

Doufám, že Vám tento článek trochu pomohl v tom ujasnit si základy. V případě dotazů jsem online na chatu, nebo na emailu: info@silawebu.cz

Filip Novák, DiS.
SEO specialista