neděle 27. listopadu 2011

Zvýšení pageranku odkazem z Facebooku

Úvodem bych rád řekl, že mít Facebook stránku, nebo účet u Twitteru je naprostý základ, který se hodí vždycky. Existují i další sociální sítě a je dobré uvažovat o registraci, protože vždy můžete jen něco získat.

Dnes Vám povím něco o odkazech na Vaši stránku, které mohou zveřejňovat Vaši fanoušci na Facebooku, Twitteru, apod.

Váš zákazník v dobré víře uveřejní odkaz na Vaši firmu na svém facebook profilu. Je to každopádně úspěch, protože už jen jeho přátelé tento link zřejmě uvidí a část z nich na něj možná i klikne. Jak se na tento link ale dívá Google svým robotem?

Google pro zjišťování nových odkazů vedoucích na Vaši stránku používá robota, stejně jako při indexaci Vaší nové stránky do vyhledávání na Googlu. Pokud ale máte na webu nějakou sekci, kde je potřebné se přihlásit, tam už je robot od Googlu malý pán a nedostane se na obsah za přihlašovacím oknem.

Podobně fungují účty na Facebooku, kde si majitel omezí veřejný profil na neveřejný (zeď je pro veřejnost skryta a např. ji vidí jen jeho přátelé). Zde si také robot od Googlu neporadí a i když dobře míněný odkaz uvidí přátelé Vašeho klienta, nepřinese Vám tento link žádný pagerank (zpětný odkaz, který by zvýšil hodnocení Vaší stránky).

Shrnutí:
Odkazy z Facebooku ale i jiných sociální sítí (Twitter, LinkedIn, Tumblr, Google+ apod.) přinášejí užitek, ale jen pokud je profil uživatele veřejný = Googlebot má přístup ke stránce a odkaz uvidí.

Zdroj z Google Webmaster Help na youtube:

Cloaking - maskování se před googlebotem nevyplatí

Dnes bych Vám rád představil způsob oklamání googlebota, kterému je dobré se vyhnout. A rozptýlil mylné představy o problému s přesměrováním na konkrétní překlad stránek detekcí IP adresy návštěvníka.

Co je to Cloaking?
Maskování (Cloaking) představuje podbízení jiného obsahu pro Googlebota než pro koncové návštěvníky.

Cizinec na stránce? Nabídněme mu překlad v jeho jazyce detekcí jeho IP adresy
Tato technika podbízení jiného obsahu se může hodit např. při geografickém umístění IP adresy návštěvníka. Pokud je návštěvník z francouzské IP adresy, je vhodné mu nabídnout při vstupu na hlavní doménu již přeloženou stránku v jeho jazyce. Tyto techniky Google povoluje.

Jediný problém tedy je, pokud nakódujete stránku tak, že jen pro Googlebota bude interpretovat jiný obsah, než dostává běžný návštěvník stránky.

Jak jsem již psal v několika jiných příspěvcích, Googlu jde především o to, aby návštěvník vyhledáváním v jeho vyhledávači našel to, co hledal (a to v co nejlepší kvalitě obsahu). Je tedy vhodné nic neskrývat, nic nemaskovat a nesnažit se podbízet jiný obsah robotům na stránce. Kvalitní optimalizace (naštěstí) spočívá v kvalitním obsahu a to zahrnuje tvrdou práci.

Zde uvádím zdroj z Google Webmaster Help v Angličtině.

pondělí 21. listopadu 2011

7 zásad grafické inzerce na internetu

V průběhu své certifikace u Google jsem se naučil pár nových věcí a rád bych se s Vámi o tom podělil. Jedná se o doporučení jak správně postupovat při tvorbě grafické reklamy na internetu (Google reklamy).

Nejdříve pár faktických údajů:

Statické grafické reklamy mohou být ve formátu GIF, JPG a PNG. Animované grafické reklamy mohou být ve formátu GIF nebo Flash. Velikost souboru grafické reklamy je omezena na 50 kB.

Grafické reklamy mohou mít následující rozměry:

· čtverec 250×250,
· malý čtverec 200×200,
· banner 468×60,
· široký banner 728×90,
· vkládaný obdélník 300×250,
· velký obdélník 336×280,
· sloupec 120×600,
· široký sloupec 160×600.

Grafické reklamy musí být srozumitelné a musí souviset s vaším webem a zdůrazňovat jedinečné přínosy vašeho produktu či služby. Pokud grafická reklama tato pravidla nesplňuje, nebude se moci zobrazovat.

A nyní bych Vám představil mé oblíbené doporučené postupy pro grafické reklamy:

Sedm základních bodů:

1. Používejte poutavé výzvy k akci, jako např. ,,Další informace", ,,Kupte nyní" nebo ,,Navštivte nás ještě dnes".

2. Zvýrazněte viditelnou adresu URL, která zpravidla obsahuje název firmy a bývá základní součástí textové reklamy. Grafická reklama poskytuje více prostoru, takže se nebojte použít svou značku nebo logo.

3. Uveďte podrobnosti, například ceny, výhodné podmínky dodávky a relevantní speciální nabídky.

4. Klíčem k úspěchu je relevance. Zajistěte, aby vaše reklamy vedly na relevantní vstupní stránku.

5. Používejte vhodně velká písmena. Výhodou grafických reklam je, že mohou používat velká písmena všude. Snažte se však tuto možnost využívat efektivně.

6. Pokud nabízíte časově omezené slevy či jiné výhody, podpořte v grafických reklamách pocit naléhavosti. Používejte sousloví jako ,,Pospěšte si", ,,Platí jen po omezenou dobu" nebo ,,Speciální nabídka". Spíše tak uživatele zaujmete a povzbudíte k akci.

7. Reklamy by měly být jednoduché. Na nepřehledné reklamy uživatelé nereagují dobře. Snažte se předat své sdělení co nejjednodušeji.

· Uveďte v reklamě srozumitelné obrázky produktu nebo jeho uživatelů. Mezi uživateli a inzercí tak vznikne lepší vazba.

· Používejte jednotný styl inzerce. Lépe tak vytvoříte dojem soudržné značky. Pokud inzerujete úspěšně mimo internet, je pravděpodobné, že s touto inzercí uspějete i online. Zajistěte, aby vaše reklamy byly konzistentní s televizními a tištěnými reklamami.

· Interaktivita může být účinná, ale nesmí klást vysoké nároky. Nenuťte uživatele, aby po vašem sdělení pátrali. Předejte své sdělení a teprve poté umožněte uživatelům interakci.

· Pozornost člověka se rychle vyčerpá. To znamená, že pokud uživatele nezabavíte nebo nezaujmete ihned (během tří sekund!), přesune se jinam a vaše sdělení vyjde naprázdno.

· Pokud v kampani používáte více reklam nebo pokud reklama obsahuje více snímků, musí mít každá reklama či snímek vlastní význam. Doporučujeme umístit značku nebo logo do každého snímku a postupně srozumitelně tlumočit sdělení, přínosy a odlišnosti inzerovaného produktu či služby.

Doufám že se Vám informace v tomto článku budou hodit, nebo poskytnou alespoň určité indicie, kudy se ubírat. Pokud máte dotazy, zeptejte se mě v online chatu.