neděle 27. listopadu 2011

Zvýšení pageranku odkazem z Facebooku

Úvodem bych rád řekl, že mít Facebook stránku, nebo účet u Twitteru je naprostý základ, který se hodí vždycky. Existují i další sociální sítě a je dobré uvažovat o registraci, protože vždy můžete jen něco získat.

Dnes Vám povím něco o odkazech na Vaši stránku, které mohou zveřejňovat Vaši fanoušci na Facebooku, Twitteru, apod.

Váš zákazník v dobré víře uveřejní odkaz na Vaši firmu na svém facebook profilu. Je to každopádně úspěch, protože už jen jeho přátelé tento link zřejmě uvidí a část z nich na něj možná i klikne. Jak se na tento link ale dívá Google svým robotem?

Google pro zjišťování nových odkazů vedoucích na Vaši stránku používá robota, stejně jako při indexaci Vaší nové stránky do vyhledávání na Googlu. Pokud ale máte na webu nějakou sekci, kde je potřebné se přihlásit, tam už je robot od Googlu malý pán a nedostane se na obsah za přihlašovacím oknem.

Podobně fungují účty na Facebooku, kde si majitel omezí veřejný profil na neveřejný (zeď je pro veřejnost skryta a např. ji vidí jen jeho přátelé). Zde si také robot od Googlu neporadí a i když dobře míněný odkaz uvidí přátelé Vašeho klienta, nepřinese Vám tento link žádný pagerank (zpětný odkaz, který by zvýšil hodnocení Vaší stránky).

Shrnutí:
Odkazy z Facebooku ale i jiných sociální sítí (Twitter, LinkedIn, Tumblr, Google+ apod.) přinášejí užitek, ale jen pokud je profil uživatele veřejný = Googlebot má přístup ke stránce a odkaz uvidí.

Zdroj z Google Webmaster Help na youtube: