pondělí 21. listopadu 2011

7 zásad grafické inzerce na internetu

V průběhu své certifikace u Google jsem se naučil pár nových věcí a rád bych se s Vámi o tom podělil. Jedná se o doporučení jak správně postupovat při tvorbě grafické reklamy na internetu (Google reklamy).

Nejdříve pár faktických údajů:

Statické grafické reklamy mohou být ve formátu GIF, JPG a PNG. Animované grafické reklamy mohou být ve formátu GIF nebo Flash. Velikost souboru grafické reklamy je omezena na 50 kB.

Grafické reklamy mohou mít následující rozměry:

· čtverec 250×250,
· malý čtverec 200×200,
· banner 468×60,
· široký banner 728×90,
· vkládaný obdélník 300×250,
· velký obdélník 336×280,
· sloupec 120×600,
· široký sloupec 160×600.

Grafické reklamy musí být srozumitelné a musí souviset s vaším webem a zdůrazňovat jedinečné přínosy vašeho produktu či služby. Pokud grafická reklama tato pravidla nesplňuje, nebude se moci zobrazovat.

A nyní bych Vám představil mé oblíbené doporučené postupy pro grafické reklamy:

Sedm základních bodů:

1. Používejte poutavé výzvy k akci, jako např. ,,Další informace", ,,Kupte nyní" nebo ,,Navštivte nás ještě dnes".

2. Zvýrazněte viditelnou adresu URL, která zpravidla obsahuje název firmy a bývá základní součástí textové reklamy. Grafická reklama poskytuje více prostoru, takže se nebojte použít svou značku nebo logo.

3. Uveďte podrobnosti, například ceny, výhodné podmínky dodávky a relevantní speciální nabídky.

4. Klíčem k úspěchu je relevance. Zajistěte, aby vaše reklamy vedly na relevantní vstupní stránku.

5. Používejte vhodně velká písmena. Výhodou grafických reklam je, že mohou používat velká písmena všude. Snažte se však tuto možnost využívat efektivně.

6. Pokud nabízíte časově omezené slevy či jiné výhody, podpořte v grafických reklamách pocit naléhavosti. Používejte sousloví jako ,,Pospěšte si", ,,Platí jen po omezenou dobu" nebo ,,Speciální nabídka". Spíše tak uživatele zaujmete a povzbudíte k akci.

7. Reklamy by měly být jednoduché. Na nepřehledné reklamy uživatelé nereagují dobře. Snažte se předat své sdělení co nejjednodušeji.

· Uveďte v reklamě srozumitelné obrázky produktu nebo jeho uživatelů. Mezi uživateli a inzercí tak vznikne lepší vazba.

· Používejte jednotný styl inzerce. Lépe tak vytvoříte dojem soudržné značky. Pokud inzerujete úspěšně mimo internet, je pravděpodobné, že s touto inzercí uspějete i online. Zajistěte, aby vaše reklamy byly konzistentní s televizními a tištěnými reklamami.

· Interaktivita může být účinná, ale nesmí klást vysoké nároky. Nenuťte uživatele, aby po vašem sdělení pátrali. Předejte své sdělení a teprve poté umožněte uživatelům interakci.

· Pozornost člověka se rychle vyčerpá. To znamená, že pokud uživatele nezabavíte nebo nezaujmete ihned (během tří sekund!), přesune se jinam a vaše sdělení vyjde naprázdno.

· Pokud v kampani používáte více reklam nebo pokud reklama obsahuje více snímků, musí mít každá reklama či snímek vlastní význam. Doporučujeme umístit značku nebo logo do každého snímku a postupně srozumitelně tlumočit sdělení, přínosy a odlišnosti inzerovaného produktu či služby.

Doufám že se Vám informace v tomto článku budou hodit, nebo poskytnou alespoň určité indicie, kudy se ubírat. Pokud máte dotazy, zeptejte se mě v online chatu.