úterý 4. ledna 2011

Google používá odkazy ze sociálních sítí v hodnocení webu

Googlebot, čili robot, který indexuje webové stránky hodnotí stránku z mnoha pohledů. Vývojáři Googlu zhodnocují i odkazy na vaši stránku ze sociálních sítí jakou jsou Facebook, nebo např. Twitter.

Není ale pravidlem, čím více lidí na vás bude odkazovat, tím lépe bude váš web vyhodnocen googlebotem a tím pádem posunut ve výsledku vyhledávání na lepší pozici. Google nastavil svého robota tak, aby sledoval kvalitu daných odkazů. Aby např. vysledoval aktivitu daného uživatele, kolik lidí ho dál sleduje, nebo jaké má zájmy a co dál publikuje. To vše proto, aby nedocházelo ke svévolnému zřizování desítek účtů na sociálních sítích přímo majiteli stránek a umělému link-boostingu.

Je v každém případě dobré mít skupinu v některé ze sociálních sítí jako je např. facebook, protože zíkáte také snadnější přístup ke komunikaci se zájemci o vaši činnost.

Vyjádření vedení Google na youtube (pouze anglicky):

http://www.youtube.com/watch?v=ofhwPC-5Ub4&feature=grec_index